onsdag 25 juli 2012

Makaronipudding

Ketchup och skirat smör kan gärna serveras tillsammans med makaronipuddig som är en all time favourite i min familj. Igår gjorde jag en rejäl omgång som räcker till 6 personer. Har blivit ganska mycket av rejäl husmanskost för min del på sistonne, tror att det har att göra med det pissiga regnet. Men i nästa vecka ska jag försöka hålla mig till mer salladiga måltider som jag annars är väldigt förtjust i på sommaren.



Ingredienser
4 dl okokta makaroner (snabbfullkorns i denna)
500 gram kassler eller skinka
1 gul lök
3 ägg
4 dl mjölk
1 tsk salt
svartpeppar
paprikapulver

Gör så här
Koka makaronerna.
Hacka löken.
Skiva kasslern.
Blanda samman alla ingredienser i en ugnsfast form.
Gör äggstamningen genom att vispa äggen lite lätt, vispa i mjölken och kryddorna.
Häll över försiktigt över röran i formen.
Grädda i 40 min på 175 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar