fredag 27 juli 2012

Kesella glass



Vem har sagt att glass måste vara onyttigt. Jag har hittat på en version som är nyttig, god och tillochmed skulle passa som protein tillskott efter träning, det ni! Enkel att göra är den också.
Passade på att göra den idag efter gårdagens överskott av godis. Måste säga att jag blev jätteimponerad av Batman the dark knight rise. Dem som känner mig vet att jag avskyr actionfilmer, men den här var grymt bra och fick mig att vilja se dem tre andra filmerna. Det enda som var en stor besvikelse var att nah nah nah nah Batman melodin inte var med. Men tillbaks till glassen, här kommer receptet.

Ingredienser
1 burk lätt kesella 1%
2 dl hallon
2 tsk lakritspulver
2 tsk sötningsmedel

Gör så här

Ta fram ingredienserna

Mixa ihop alla ingredienser.

Lägg i en plastpåse i frysen i ca 1 timme.

Ät och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar