söndag 22 juli 2012

Chilidagis del 2

Goda nyheter chilisarna trivs bra hemma hos mig :)
Fick en bild på hur dem såg ut när dem först kom hem till Lowe, inte kunde han ana att dem skulle bli till en djungel. Jag har idag hittat ett bildcollage/redigeringsprogram och nu lyckats att göra mitt första bildcollage, hurra! Den till vänster på bilden är cheyennen och den högra är Apachen. Två små indianer i mina fönster.

En cheyenne chili har tillochmed blivit gul!
Kanske dags att skörda snart. Samtidigt som dem trivs superbra här hemma så har jag pratat lite allvar med dem, dem måste spara sig lite tills Lowe kommer hem. Han blir ju så ledsen om han missar hela deras uppväxt.

 Min stora fråga just nu är, hur vet man när det är dags att skörda och hur dem ska se ut då dem är helt mogna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar