tisdag 17 juli 2012

Chilidagis!

Jag har fått det stora förtroendeuppdraget att ha chilidagis åt min kompis Lowes älskade chiliplantor!

Det är lagom läskigt för jag har inga gröna fingrar och Lowe älskar sina chiliplantor, jag har fått instruktioner om hur dem ska vattnas, att dem gillar att man chilli chillar dem istället för att kittlar dem, att dem vill ha specialkost varrannan dag.
Under dem kommande veckorna kommer ni få följa med i deras utveckling, om dem trivs hemma hos mig och dem tycker jag vattnar dem ordentligt kanske tillochmed  första skörden. Mycket för att Lowe ska kunna följa sina chilibarn på sin semester.

Den första chillisen är en Cheyenne och om den kan man läsa här: http://en.wikipedia.org/wiki/Cayenne_pepper



Den andra chillisen är en Apache och den var det svårare att hitta info om, men det kommer på bloggen så småningom.



2 kommentarer:

  1. Dem är såååååå fina och törstiga. Ikväll ska dem få supermaten.

    SvaraRadera