måndag 29 oktober 2012

Rostade pumpakärnor


Okej så här ligger det till, jag har i helgen och idag köpt julpynt på ikea och julpyssel på panduro, så då är det väl lika bra att haka på trenden med Halloween lite också. 
Alla tillfällen att pyssla och ha kul måste man ju ta.
Idag köpte jag en pumpa som jag grävt ut och ska pynta med på jobbet. Av köttet ska det bli nått spännande bakverk imorn, men pumpakärnorna har jag tagit hand om idag. 
Det är hur mumsigt som helst med rostade pumpakärnor!
 





Ingredienser
Kärnorna från 1 pumpa
Salt
Paprikapulver
Chilipulver

Gör så här
Rensa ur kärnorna från pumpaköttet och skölj dem väl.
Sätt ugnen på 175 grader.
Lägg pumpakärnorna på en bakpappsklädd plåt.
Krydda med salt, paprikapulver och chilipulver efter tycke och smak. (jag gillar dem ganska hot)
Rosta i ugnen i ca 25-30 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar