tisdag 16 oktober 2012

Enkel nyttig äppeldessert

Jag har satt mig själv på diet från och med i igår.
Det hände nämligen något hemskt i förra veckan, jag kunde inte knäppa ett par jeans som satt löst för inte så länge sen och så ställde jag mig på vågen, det gjorde ont i själen!!!!!!!!
Så nu är det friska tag vilket kommer innebära lite nyttigare mat på bloggen och hur mycket kalorier det är i rätten. Men oroa er inte det kommer fortfarande bli godsaker.
 Jag kör med det som äts ska förbrännas. Har gjort det tidigare och lyckats och det ska jag göra igen.
En favorit som efterrätt är denna enkla och nyttiga dessert.

Ingredienser till 1 port ca 70 kcal

1 äpple
Kardemumma och kardemumma

Eller så gör du denna variant.

1 äpple 
Vaniljpulver och kokossocker (eller vanligt socker eller sötningsmedel)

1 msk lätt kesella om man vill.

Gör så här

Dela äpplena och ta bort kärnhuset och skiva dem.
Lägg dem i en ugnsfast form.
Krydda med valfri variant av "kryddmix"
Micra i 2 minuter.
Vips så är det klart!

Såg denna bild på en blogg jag brukar läsa och blev riktigt inspirerad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar