onsdag 1 augusti 2012

Fotocollage, fotocollage och fotocollage

Hej gott folk!
Det känns som om jag försvann från jordens yta de senaste dagarna och så skönt det var att göra det. Har varit ute på släktingars landställe och bara njutit, plockat blåbär och badat, hur härligt som helst. Men nu är det nya tag i stan. Fick inte med mig systemkameran vilket var jättesynd för det fanns så mycket att fota. Men jag är riktigt förvånad hur bra bilderna kan bli med mobilen om man har bra ljus. Frågan är bara vilken storlek bilderna blir i om man lägger in dem i datorn? Blir dem större om man mailar dem i "orginal" storlek som är ett alternativ man kan välja när man mailar.
 Har satt ihop några fotocollage som jag tänkte bjuda på just nu medans jag funderar på vad jag ska svänga ihop till middag eller om jag har nått annat recept på lut.

 Bilderna vart mycket bättre i mobilen och på datorn än i detta fotocollage. Men det är inte det jag vill säga, det jag vill säga är att det fanns en klunga blommor som fjärilar och humlor älskade. Jag har aldrig sett så många fjärilar på en plats och så många olika sorter fjärilar. Det var verkligen helt trollbindande. Stod säker i nån timme sammanlagt och bara tittade på fjärilarna.

 Det här är bara sommar i sin bästa klädsel. Smultron, blåbär, färska kryddor och lunch. Helt underbart :)


Grillat, fördrink, tonfisk, peti choux med pistage glass, mums! Känns som jag har gått upp ett par kilo under de här dagarna av all underbar mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar