torsdag 2 maj 2013

Valborg och första maj





Veckovildheten vet inga gränser! Är det måndag, fredag eller onsdag......... Men trots det så är det väldans skönt med lite ledighet mitt i veckan. Det känns lite som när man skolkade i skolan syndigt men skönt. Själv var jag ute i Roslagen å lekte med bästa gudsonen, som har mer koll på blommor än vad jag har, måste nog ta å plugga lite. Vi gick i alla fall å tittade på alla underbara blommor som tittar fram, lyssna på Sean banan som värker i mina öron å mös. Sen gjorde vi en mumsig äpple grej som ni nu ska få det sämst beskrivna receptet på bloggen någonsin.

Gör så här,
Hacka ett äpple i minibitar och lägg i bullformar.
Smält ohyggligt massa smör.
Blanda ner lite socker, ströbröd och flingor. K-special honung å nötter var perfekt.
Kanela äpplena å lägg på gojan.
Grädda på 200 grader i typ 15 min.

Mumsigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar