söndag 28 april 2013

Bruschetta


Happy sunday!
Det är i alla fall vad jag brukar känna på söndagar då det är min stora matlagningsdag, då veckans lådor förbereds, frukostar planeras och ett och annat expriment sker. Men inte idag, idag ligger jag nerbäddad i soffan och tycker syn dom mig själv, förkyld och allergisk :( Usch å fy å blääääääääää. Hade planerat att bli frisk tills idag, men icke sa nicke. Men lite lådor till veckan ska jag nog klara av att göra. Undra vad man ska hitta på till valborg bara.
Något som jag är sugen på just nu är bruschetta, tycker det funkar lika bra som förrätt som till bruch. Muuuuums!! Det här är min alldeless egna variant.

Tack å hej för mig! Hoppas eran söndag är kanon!

Ingredienser till 2 portioner
3 stora tomater
1,5 tsk kapris
2 sardell bitar i olja
1 stor eller 2 små vitlölsklyftor
Olja
Vitt bröd

Gör så här
Hacka tomaterna, är du ordentlig så tar du bort kärnorna.
Hacka vitlöken
Hacka sardellen
Blanda samman alla ingredienser i en bunk.
Krydda.
Hetta upp lite olivolja i en stekpanna och fräs snabbt på tomatröran.
Den ska bara bli fesljummen och inte rinnig, vill du ha den varmare så rekomenderar jag dig att ta bort kärnorna och steka lite längre. Det var jag alldelles för lat för!
Stek på brödet i mycket olivolja.
Servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar