onsdag 15 maj 2013

Örtdagis



Varje år så tror jag att jag har gröna fingrar, men så är tyvärr inte fallet.
Växter, blommor, grönsaker har en tendens att dö i min närhet, men i år (peppar, peppar ta i trä) så verkar det som att dem är med mig.

Jag planterade för nån vecka sen frön som jag köpte på ikea tillsammans med krukan på bilden och tänkte i mitt stilla sinne, snyggt det kommer bli med jord i fönstret jag får plantera nått annat i krukan för den är ju snygg.
Men dem har växt och ni ska få följa med på denna resa tänkte jag.

Förra året var det chilidagis, detta år är det örtdagis :)

Det är bassilika, timjan och oregano än så länge.

En smultronplanta har dessutom hitatt hem till mig. Om jag får smultron på den lär ni bli varse om det :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar