söndag 26 maj 2013

Strawberry blonde smothie


Söndag och jag sitter här och funderar på vart tiden tar vägen.
Tyckte det var fredag nyss och inte har jag gjort mycket idag, tvättat, lagat mat, misslyckats med bakning, tittat på dr Quinn och så blev det liksom kväll och snart dags att gå och lägga sig.
Men först ska jag göra en smothie till frukost imorn kanske ska slå till på att göra en strawberry blonde smothie med inspiration från One Lucky Duck. Eftersom vi inte har den här hemma så får man ju vara lite påhittig och göra sina egna varianter av deras smothies.

Ingredienser till 2 st á 142 kcal 
150 gram (1 burk) krossad annans eller färsk.
1 banan
1,5 dl kokosvatten
140 gram jordgubbar

Gör så här
Mixa samman alla ingredienser med en stavmixer.
Servera direkt eller kyl. Den är perfekt att göra på kvällen och äta till frulle dan efter.

Om det hade varit helg imorn så skulle jag äta min absoluta favorit macka till frukost, ägg, knäcke, kaviar och dill - det är grejer det!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar