tisdag 2 juli 2013

Örtdagiset



Mitt örtdagis har gått i graven likaså mina smultron, snyft, snyft, snyft!!
Dessutom så snöar det ute på min gata, vet inte vad det är för träd men lägenheten är invaderad av flufig sommarsnö som är överallt, har väl inte dammsugit så här mycket sen förra sommaren.
Som den optimist jag är så ger jag inte upp mina gröna fingrar riktigt än, eller snarare hoppet om gröna fingrar. Jag köpte supersnygga krukor som man stoppa in plastkrukorna i butiksköpta örter och dessutom skriva på med krita. Var på rea på mio 59:- för ett trepack, supernice.
Så nu ska jag gå och vattna bassilikan för det är mest bassilika och sen krypa till kojs och vänta på den stora dagen imorn, då händer det grejer!!!


Spackel och färg är också inhandlat så att massa piffning av lägenheten kan göras.
Är inne i en fas av fixa, bygga, göra snyggt och det är så härligt när den energin finns.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar