söndag 6 januari 2013

Pastasås - tips och recept

 

Jaha å så har tiden swischat förbi i en rasande fart, och jag har mest varit hemma och myst i soffan och inte lagat mycket mat alls, alltså har det blivit lite bloggande.
Och det där med ett nytt år och äta hälsosamt har jag inte varit så duktig på än så länge.
Men from idag ska jag ta tag i det, då blir det storkok.
Igår fick jag fått massa vettig och god mat i min mage och en av de sakerna vill jag tipsa om.
Jag är inte mycket för halvfabrikat, men ibland så hittar man ett som bara är toppen och det var verkligen den här pastasåsen.

Ingredienser
1 burk barilla pastasås med peccorini.
2 morötter
1/2 squash
1 gul lök
500 gram köttfärs
1 dl crème fraiche
1/2 dl chilisås
1 skvätt balsamvinäger
salt och peppar

Gör så här
Hacka löken och fräs den i smör.
Häll på köttfärsen och låt den stekas igenom tillsammans med löken.
Under tiden köttfärsen steks riv morötterna och squashen. (Väldigt bra när man ska försöka få i små petiga herrar grönsaker)
Häll i grönsakerna och låt dem bli mjuka.
Häll på pastasåsen, crème fraichen, chilisåsen, balsamvinäger och rör om.
Smaka av med salt och peppar.
Servera med valfri pasta.

Tack för maten Johanna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar