onsdag 23 januari 2013

Linssoppa


Hann med en rätt innan fattigmans veckan är över.
Påminner lite om mig:  billig, god, lätt, smakrik, enkel. 
Näää skämt å sido, den påminner inte om mig, men den är väldigt lätt att göra, smakrik, nyttig och billig.
Men en sak som soppan å jag har gemensamt är att vi är linslusar båda två :)

Ingredienser
2 morötter
2 stjälkar selleri
1 stor gul lök
1 burk krossade tomater
3 dl röda linser (som inte behöver svälla innan koktid)
1 msk grönsaksbulljong
6 dl vatten2 msk olivolja
svartpeppar
salt
torkad koriander
spiskummin

Gör så här
Hacka grönsakerna och fräs dem i olivoljan.
Häll på tomaterna, buljongen och vattnet.
Krydda soppan.
Koka upp.
Låt koka i ca 20 minuter.
Smaka av och servera.

Jag har köpt en väldigt försenad födelsedagspresent till mig själv idag. Fick ett presentkort som jag inte haft med de få gånger jag köpt nått på servera och dem gånger jag har haft med det har jag inte hittat nått förrän idag. Jag har köpt ett kitchigt sushi serveringskit från rice och jag är kär.
Har sagt att jag ska lära mig göra rullar och göra dumplings och nu har jag fint "porslin" att servera det på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar