torsdag 17 januari 2013

Loúres olivolja


Nu ska vi prata om något underbart - OLIVOLJA!

" Den kallpressade oljan du håller i din hand är producerad på traditionellt vis i Messaradalen på Södra Kreta. Här har man producerat olivolja i tusentals år och idag är oljan från Messara berömd för sin höga kvalitet. Vår olja är till 100% gjord på olivsorten Koreoneki som ger en unik fyllig och lätt pepprig smak full av karaktär. Vår olja är inte utspädd."

Den här olivoljan är direktimporterad från Kreta av en kompis kompis till mig och den är helt fantastisk.

Jag har testat många olika sorters olivolja och den här ligger så väldigt högt upp i toppen.
Den har en härlig lenhet, mycket smak, supersmart doseringskork.
Dessutom är den äkta kallpressad olivolja som  inte är vanligt här hemma i svedala.
Om ni skulle vara intresserad av att köpa den så kan ni kontakta mig här på bloggen eller via deras hemsida.

Jag följer oftast inte så många matlagnings tävligar på tv, vilket är lite konstigt med tanke på vilken matnörd jag är.
Men nu måste jag följa Sveriges mästerkock, för importören av denna olivolja har sin syster med som en av dem 12 finalisterna! Heja Stina!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar