söndag 9 juni 2013

London

För en vecka sen så var jag, Martina och Johanna på väg hem från en tjejhelg i London.
Jag har varit i England många gånger men bara i London över dagen när jag var runt 16 -17 skulle jag gissa på. Så det var verkligen roligt att se staden med nya ögon och genom min älskade kamera.
Tänkte bjuda på ett axplock av bilder från den stora staden här på bloggen ikväll.


 - Börjar baklänges med sista frullen en riktig klassiker, vitt bröd, skinka, ägg och en balja te.
- Öl i alla ära men när jag är i england då ska det drickas underbar god cider.
- Alltså vinäger, vinäger, vinäger det är ju så gott. 
Tyvärr var det en MUS!!! som kom in i matsalen två gånger då vi åt. (nej vi åt inte upp maten efter vi sett den) Snorkiga servitrisen svarade "what ya want me to do about it" när vi sagt till att dem hade en mus i matsalen. Inte helt okej!!!


- Jag är ju lite små kär i Jamie Oliver och förstå glädjen när vi var hur hungriga som helst jag var på väg att bli mathäxa och skulle ta första bästa ställe och hamnade på Jamies diner! Lycklig Ullis!!!
Mumsigt värre var det också, bäst var shoestring fries. 
Lax tacosen som Johanna åt ska jag försöka pterskapa här hemma, vem vet kanske blir en hit och hamnar i bloggen.


- Okej, det blir lite mer Jamie bara för att det är Jamie <3 egengjord läsk i roliga smaker, hot dogs och mumsig ketchup och barbeque sås.
- Pizzan ni ser på bilden är den vi återskapade på nationaldagen, sååååååå galet god pizza! Stället den serverades på var också supermysigt låg i närheten av vårt område.


 - Starbuck frulle efter vår power walk kl alldeles för tidigt på lördagmorgonen.
- Köttbullemacka på arlanda.
- Fish and chips på musstället. Den får komma med ändå för att fish and chips är ju trots allt england.
- Öl på flyget dit!

- Likadana armband, jajamensan!
- Superfint skyltfönster i en blombutik.
- Högvakten med deras underbart skojsiga hattar, hur ser dem i dem egentligen.
- Högt upp i luften.



- Crepes fanns överallt.
- Hot stuff indeed, bästa spegeln ever.
- Ett par besök på Vickan hans ju med, kan inte den butiken komma till Stockholm.
- Växeln hallå, hallå, hallå. Klassiker!


- Skyltfönstret på Selfridge. Jag håller med My litle Pony!


- Jag är lång i England!! Fatta mitt huvud var långt över huven på bilen :)
-  Nothing hill är utan tvekan mitt favoritområde i London.
- Japp det är så roligt som det verkar att åka dubbeldeckare.
- Om jag ska bo i London ska jag bo i Nothing hill med en rosa dörr.


 Med denna bild tackar jag för mig idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar