fredag 14 juni 2013

Alkoholfri rabarber drink


TGIF! vad ska ni hitta på i helgen? Själv blir det till att svänga dem lurviga på lördag och testa en ny drink jag har i huvudet. Om det skulle vara så att ni vill ha tips på en ”Virgin” drink så skulle jag rekomendera denna rabarber drink

Jag har rabarber på rabarber, jag bara ÄLSKAR allt med rabarber i och nu är rabarbern i full fart och det är helt underbart.
Jag planerar att göra massa saker med rabarber i år, bland annat kommer jag göra min rabarberchutney som är ”to die for”. Rabarber paj och rabarber essens till drinkar står också på schemat.
Jag har redan fått i mig rabarber i år i form av denna mumsiga ”virgin” drink.
Det är så fiffigt att den är utan alkohol och vill man ha det så funkar det utmärkt att tillsätta vodka.
Receptet kommer från tidningen Buffé.

Ingredienser till 4 drinkar
300 gram rabarber
1 dl socker
1 krm salt
2 dl vatten
1 dl färskpressad grapefruktjuice
1 ½ dl färskpressad citronjuice
Mineralvatten

Gör så här
Dra av rabarber trådarna och skiva rabarbern.
Lägg i en kastrull och strö över sockret och saltet. Låt dra i ca 1 timme.
Häll 2 dl vatten över rabarbern och koka i 5 min.
Låt svalna.
Sila av.
Fördela rabarbervattnet, grape- och citronjuicen i 4 stora glas.
Häll på mineralvatten och is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar