tisdag 18 juni 2013

Lax tacos alá Jamie Olivers Diner


Här kommer det, det supermumsiga Jamie Oliver inspirerade receptet på lax tacos.
Måste säga att jag verkligen lyckades med det här exprimentet och resulatet en mumsig, nyttig rätt som jag verkligen kommer göra om och om igen, den föll mig verkligen i smaken.

Ingredienser till 4 portioner som blir typ 400 kcal/st behövs:

4 laxbitar
Citronpeppar
Salt
1 burk lätt kesella
1/2 - 1 kruka basilika
1 citron
Mer citronpeppar och salt.
8 små tortiljabröd (1 fpk är just 8 bröd, så fiffigt)
Ruccola

Gör så här:

1. Lägg laxbitarna i en ugnsfast form och krydda med salt och citronpepparn.
Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 15 min eller hur längre beroende på er spis och tjockleken på fisken.

2. Häll kesellan i en bunke och pressa citronen över, riv av basilikabladen från en halv kruka och lägg i bunken. ta fram den älskade stavmixern och mixa samman. Krydda och smaka av. Om det behövs mer basilika så är det bara att tuta och köra med stavmixern.

3. Dela på bröden och lägg upp på en tallrik. Lägg ruccolan på bröden. (ruccola som jag inte ens gillar är godast till denna rätt, det lyfte verkligen fram smaken i fisken och såsen så det är ett måste) mosa fisken med en gaffel och lägg på de små tacosarna. Toppa med såsen.

4. Ät å njut!!! I kollaget nedan får ni ett smakprov innefrån resturangen och på orginalrätten.

Uppe i resturangen är det en modern diner känsla med massa dinosaurier, jag med min torra humor fattar ju det skämtet och tycker att det är ganska så roligt.
När vi ändå är inne på dinsoaurier och dålig humor så börjar jag tänka på den HÄR låten, hi hi hi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar