onsdag 10 april 2013

Nyttig kokosfisk


Hej hopp fallerallan lej, tjo hej!
Äntligen onsdag, lill lördag i soffan framför sveriges mästerkock finalen kanske - jo jag tackar om det blir så.
En kopp te och nya mattidningen blir det i alla fall innan klockan slår åtta.Älskar mattidningar, får så mycket inspiration av dem. Men ibland kommer inspiration och ideer som en blixt från klar himmel, som den här rätten. Den var verkligen underbart god, nyttig och fyllde mina curry behov. Curry är bland det godaste jag vet för tillfället, skulle kunna leva på curry, bananplättar, ägg och philadelphia just nu. Dem toppar min gilla lista utan tvekan. Så här kommer en riktigt curriiiiiig rätt :)

4 port á 338kcal

Ingredienser
2 dl okokt råris
1/2 purjolök
30 gram kokosolja
4 bitar vit fisk
250 gram findus fina små ärtor (viktigt att dem är små annars blir det blääää)
1 - 2 msk curry
salt

Gör så här
Koka riset.
Riv av fyra ganska stora bitar folie och lägg ut på en arbetsbänk.
Lägg en fiskbit på varje foliebit.
Rör i hopp curryn med kokosoljan och bred på fisken.
Toppa med hackad purjo.
Vik ihop och lägg i en ugnsfast form.
Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
Blanda riset och ärtorna och servera med den färdiga fisken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar