söndag 21 april 2013

Ginger girl dressing / essens


Men hej på er så här på söndagskvällen!
Vad har ni hittat på idag, vart ute i det underbara vädret kanske? Det önskar jag att jag hade gjort men jag har släpat fötterna här hemma lagom bakis efter värsta brakmiddagen igår, det var grillpremiär!!!
Alltså det här med att grillar är ju helt underbart, älskar det! Men så klart lyckades vi inte bara äta grillat vi han med både förätt, huvudrätt, efterätt och ost och massa god dryck till det. Då mådde jag som en prinsessa men idag har jag betalat priset för det :) 
Vad passar då bättre än att bjuda på nått fräsch här på bloggen. 
För ett tag sen lånade jag Jacob Wismans hälsokök av en kollega och nån dag efter det hittade jag den på statsmissionens butik i centrum, så den fick ju flytta hem på direkten.
 Det är en bok som bygger på att med viss förberedning enkelt få fram nyttiga, bra måltider till en hel familj. Jag föll för frukost sektionen och essenserna. 
Testa denna som heter Ginger girl, värsta roliga namnet. Till den blev det kyckling, qinoa och sallad, värsta goooooooa grejen.

Ingredienser
2 dl riven grovhackad ingefära
0,5 dl rapsolja
1 dl vatten
1 msk agavesirap
4 msk cironsaft
1/2 msk salt

Gör så här
Hacka ingefära och lägg i en mixerskål.
Blanda i resten av ingredienserna.
Mixa för kung och fosterland.
Smaka av.

Stek kyckling i ginger girlen.
Koka qinoa.
Gör en sallad.
Blanda samman allt och du har en kanon rätt.


Med dessa bilder och recept så tackar jag för idag och helgen och kryper till kojs, så jag är redo för en ny spännande vecka.

Tooooodeloooooo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar