torsdag 18 april 2013

Lätt som en plätt - Keso omelett / paj


Vilken dag, ögonen har gått i kors och jag somnade en stund i vilrummet på jobbet under lunchen, godissuget hos de flesta på kontoret har varit skyhögt och vädret äckligt värre! 
Men sen kom solen och vips så kom energin tillbaks, orkade tillochmed träna vilket jag hade tänkt att banga. Så nöjd med mig själv: tränat tre gånger denna vecka och ätit bra!
 Gjorde en jätte enkel men väldigt mumsig keso paj proppfull med nyttigheter.

För att göra två portioner behöver du:
250 gram keso av valfri sort. Jag tog feta/oliv men tror att naturell eller lök går lika bra.
2 ägg
1 scharlottenlök, kan uteslutas.
Salt och peppar och eventuell annan krydda.

Så här gör du
Knäck äggen i en bunke.
Lägg på keson.
Hacka löken grovt och häll i bunken.
Salta och peppra.
Mixa samman med en stavmixer.
Fyll i 6 muffins silikonformar (kan funka med vanliga)
Grädda på 175 grader i ca 15-20 min.
Servera med en god sallad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar