tisdag 20 augusti 2013

Peachy keen smothie


Varför sluta med ett vinnande koncept, fortsätter med smothies för hela slanten.

Denna lilla gobit blev en oväntad succe och kommer göras om många gånger, i alla fall under persikoperioden alltså sommaren.
Önskar att jag hade en större frys så jag kunde frysa in mer härligheter som just persikor till vinterns kalla dagar. För hur härligt är det inte att plocka fram lite sommar mitt i kalla vintern. Drömma det får man faktiskt göra hu rmycket man vill, jag drömmer bland annat om ett större kök. Även om det kök jag har funkar prima och egentligen är lagom stort så kan jag inte låta bli att önska ett stort kök.
Men nog om detta och åter till smothiesen.

Till 1 jättestor glas eller 2 små behövs:
1,5 persikor (det funkar säkert med 1 också bara att jag hade just 1,5 till övers.)
2 dl frysta hallon
1 dl mandelmjölk
1 skopa proteinpulver med vaniljssmak

Mixa samman allt så har du en krämig och fräsch smothie.
Det funkar utmärkt att göra den på kvällen och äta till frukost dagen efter.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar