söndag 18 augusti 2013

Miss piggy smothie



Egentligen så har jag bara velat ligga i soffan och dega idag, men kände att nu får det vara nog med sånna fasoner och sa till mig själv på skarpen "du gjorde det hela gårdagen unga fröken, upp och hoppa"

Upp och hoppa blev det och allt detta har jag hunnit med:
- Spacklat fönsterbrädor
- Målat två element och bakom dem, det första varvet är nu klart men vem fan kom på att det är snyggare att ha vitt bakom elementet än ful färg, det är så svårt att måla bakom element.
- Gjort matlådor
- Putsat fönster
- Gått ett varv i källaren
- Återvinnt glas och petflaskor
- Städat lite
- Sett två filmer (1 bra 1 dålig)
- Såelat lite candy crush
- Tränat

Men bäst av allt är att jag har blivit tant till en underbar liten prins :)

Trots att jag gjort allt detta så har jagändå energi kvar, kan bero på denna dundersmothien jag gjorde tillfrukost idag. 
Jag har döpt den till miss piggy. Men ora dig inte du blir ingen gris av den men du blir defentivt pigg.

Har så länge velat testa både spirulina och vetegräs och i fredag hittade jag en mix av dem från en favoriten René Voltaire. Så det var ju bara ett måste att testa. 

Till 1 stort glas behövs:
1,5 dl hallon
2 kiwi
1/4 gurka
2 tsk supergreens
1 skvätt vatten

Gör så här:
Mixa samman och njut av din energigivande smothie. 
Men se till att skölja urglaset när du är klar, supergreens luktar inte så gott. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar