tisdag 19 mars 2013

Bananplättar till frukost och nya mål

Nu är detox tiden över!!!!

Att köra en sådan här detox kan jag rekommendera alla att göra. För mig handlade det mycket om att rensa kroppen och få en nystart. Vilket jag fått :)
Jag mår så mycket bättre och känner mig piggare och starkare.
Starkare förutom just ikväll för benen har förvandlats till överkokt spagetti efter bästa och jobbaste kettlebells passet på länge.

Som en del i nystarten tänkte jag skriva ner mina mål här på bloggen istället för på en papperslapp hemma. Blir lite svårare att fuska om man skickar ut det i den stora data världen.

Med en stor trumvirvel presenterar jag nu mina mål:

- Bli starkare och sundare.
- Äta bättre.
- Gå ner 10 kg tills i sommar.
- Tighta upp kroppen.

Hur jag ska göra detta? Jo jag tänkte så här:

- Träna 2 gånger i veckan.
- Promenera hem 2 gånger i veckan eller gå på en halvtimmes promenad på lunchen.
  Just denna del skjuter jag på lite tills det går att vara ute, alltså när våren kommer.
  Jag väntar och längtar ...........
- Tänka på vad jag äter, äta bättre, hålla blodsockret under kontroll.
- 80/20 inget är förbjudet. Så himla bra filosofi.

Som en del av dessa mål har jag letat runt efter inspiration till mat och träning. Det finns en blogg som jag följer som hete wellnes med Julia och hon har verkligen bra tränings och mattips.
Hon har bland annat varit med och skrivit boken bodylicious.
Den boken är verkligen inspirerande, bra tips, bra träning, bra mat, bra tänk (80/20), bra känsla helt enkelt.

Det var där jag hittade overnight oats och där har jag hittat dessa underbara plättar.
På riktigt dem är UNDERBARA!!!
Ser kanske inte så snygga och aptitliga ut men dem smälter i munnen. 


Till 2 plättar som är en frukost på 290 kcal.
1 banan
1 ägg
1 - 1 1/2 msk krossade linfrön
10 gram kokosolja
Frukt eller  1 msk lättsockrad sylt

Mixa samman banan, ägg, och linfrön tills det blir en härlig fluffig smet.
Stek i kokosoljan.
Servera med frukt eller sylt.
I kaloriantalet har jag inte räknat med sylten en eller frukten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar