onsdag 14 november 2012

Nudelsallad


Happy lill lördag från tv soffan :)
Jag har dille på goyza sås för tillfället det dämpar de flesta av mina sug och idag var jag sugen på räkor och nått salt. Vilket fick mig att tänka på paninis thai sallad. Men eftersom jag är för lat att gå av tunnelbanan och köpa en så gjorde jag min egna lilla variant. Det blir fyra portioner och varje portion är 327 kcal.

Ingredienser
100 gram glasnudlar
170 gram avrunna räkkor
1 gurka
4 morötter
150 gram blandsallad
100 gram rostade saltade jordnötter
1 paprika
Torkade koriander blad, chiliflakes

Gör så här
Koka glasnudlarna och skölj dem i vatten, låt svalna.
Hacka grönsakerna.
Väg upp jordnötterna.
Häll upp räkorna i ett durkslag och låt rinna av.
Lägg upp allt lite snyggt.
Krydda med torkade koriander blad och chiliflakes.

Servera med risvinäger och japansk soya eller goza sås eller nån annan asiatisk sås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar