tisdag 6 november 2012

Mustig höstgryta


Det är sååååå konstigt fick mina nya glasögon idag och världen ser helt annorlunda ut, bland annat ser tangentbordet och datorn helt annorlunda ut allt är så litet och skarpt, så om det är fler stavfel än vanligt så skyller jag idag på nya glajorna. Och kanske på smärtan i magen, sidorna och benen efter gårdagens kettelbells pass, grymt bra men ajjjj.
Men det är värt det då jag har lyckats gå ner 3,5 kg på 3 veckor wohoooooo!
I fredags unnade jag mig massa gott, äppelpaj och vaniljsås, vin och gryta som tur är ganska nyttig om man räknar bort potatismoset med massa grädde och smör i :)
Men nog om detta och mer om maten, receptet kommer från coop medmera tidning.

Ingredienser
600 gram fläskkarré
1 msk smör
1 msk olja
3 msk tomatpuré
2 små gula lökar
4 vitlöksklyftor
1 morot
130 gram rotselleri
1 tsk salt
3 dl äppelmust
1 köttbuljongtärning
2 äpplen

Gör så här
Sätt ugnen på 150 grader.
Hacka alla grönsaker och lägg åt sidan.
Skär köttet i små bitar och bryn det i två omgångar i din gryta.
Bryn grönsakerna i spat från köttet en kort stund och lägg sedan på köttet och bryn lite till.
Tillsätt tomatpurén, buljongen och äppelmusten och rör om.
Sätt på locket på grytan och ställ in i ugnen i ca 1,5-2 timmar.
Servera med potatis mos eller potatis som man kan mosa i såsen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar