torsdag 12 september 2013

Såhär mår jag idag, hur mår ni?

Såhär känner jag mig idag, som en flottig onyttig donought.


Sket i att tvätta håret igår och dränkte det i torrschampo imorse, sov så otroligt dåligt och allt är bara bläääääääääääääää.
Men det ser ljusare ut desto mer av dagen som går.
Har ju precis fått äta den goda kokosfisken till lunch för tusan, har några baljor te i omlopp i mig och jag ska gå och träna ikväll och lägga mig tidigt för en gångs skull, så bättre och bättre blir det.

Igår så flyttade min mamma och hennes man in en superfin ny lägenhet och till inflyttningsfikat så stod kanelbullar på schemat.
Jag tyckte att den första degen såg så otroligt liten ut så jag gjorde en till deg och vips så hade jag 113 bullar i stället för typ 40 st.
Det är så intressant hur alla gör sina bullar på olika sätt, själv så kör jag på mjölförpackningens recept på ett ungefär, den största skillnaden är at att jag smälter smöret och häller på mjölken som degvätska. Sen så geggar jag ihop smör, socker, kanel eller annat fyllning till en smet och brer på den utrullade degen. Mängden smör pratar vi inte om, för där tar jag så mycket samvetet tillåter å så lite till. Men det är ju liksom inte varje dag man trycker i sig kanelbullar och när man gör det så tycker jag att man är värd det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar