måndag 23 september 2013

Fat burn smoothie - grönkålssmoothie


Jag har beställt två jätteroliga träningströjor, när jag var inne och handlade så gjorde jag en upptäckt. 
Hon som har webbutiken har en superbra blogg/hemsida med massa med bra pilatesvideos, matvideos, träningsschema, och andra kul saker.
Jag skrev upp mig på nyhetsbrevet och någon dag efter så plinga det till i mailkorgen – testa metabolic supercharge smoothie.
Kollade på videon gjorde jag och tänkte det här kan ju funka.
Gick och handlade kompletterande ingredienser och körde igång stavmixern.
Resultatet då? Mycket bättre än väntat, supergod matig smoothie fylld av näring.
Det underlättar om man har en mixer och inte en stavmixer, kör du med det sistnämnda så finns en risk att du får stå ganska länge och mörda grönkålen som är en seg liten rackare. Ikväll ska jag testa minihackern och se om det går bättre.
Trendig är den också (verkar ha fastnat för myckettrendiga saker på sistone), den innehåller ju grönkål!
Grönkål kanske låter lite mossigt men det är trendigt som bara den när man läser om mat och hälsa.
Grönkålen är väldigt rik på A-, B-, C- och K-vitamin, folat samt kalcium, järn, zink och jod, hur kan det bli fel med alla dessa nyttigheter.  Smoothie blir extra vitaminrik med citron och banan i sig och fylld med protein. Om du tittar på videon HÄR kommer Cassey att berätta mer om varför just denna smoothien är toppen.

Ingredienser till 1 smotie á 232 kcal
1 dl kvarg (lindahls den som smakar grekisk yoghurt)
1 banan
1 citron
75 gram grönkål (går att ersätta med spenat och man behöver inte ha lika tung vikt då)
1,5 - 2dl vatten
Chilipulver efter tycke och smak

Gör så här
Mixa samman allt.
Smaka av och se om det behövs mer chili. Jag har typ 2 krm tror jag, jag liksom bara skvätte lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar