torsdag 7 november 2013

Undanflykter

Min lust till att laga mat, äta mat och blogga om den är som bortblåst för tillfället och det suger!

Jag är inne i en period då jag vill ha äggröra, gamla favoriter som makaronipudding, köttfärsås, sallader och totalt ointressanta saker. Inga nya blogg grejer direkt.
Vem vill veta vad att jag blandade en sallad bestående av spenat, champinjoner, tomat och köttbullar som matlåda fullkomligt ointressant.
Men det ska bli skärpning på det hela det lovar jag.

Bland annat kommer ju julen snart och jag har förberett en serie som inte har fått något namn än.
Den kanske får heta julklassiker, julen och allt därtill eller något liknande.
I helgen så fuskade vi uppe på landet och åt julbord, helt galet gott var det. Nu längtar jag ännu mer tills julen och advent.



Att jag håller på med ett möbleringsprojekt utan dess like har inte heller hjälpt bloggandet.
Jag har fått tillbaks min gamla soffa från landet och i och med det så har jag fått möbleringspippi!
Det är som om någon (och det är absolut inte jag) har tagit min lägenhet och skakat om ordentligt och sedan hällt ut allt på vardagsrumsgolvet.
Som ett bombnedslag har det sett ut den senaste veckan, men nu äntligen börjar det bli lite ordning och reda. I alla fall på det som är synligt, sen att jag har en triljarder saker att rensa är ett senare problem.
Att jag fått iden om att måla om garderobsdörrarna, bygga hyllor till hallen är bara små saker som kom till under detta lilla projekt.
Men jag måste säga att jag är riktigt nöjd med resultatet.


Här ska det byggas hyllor!

I och med allt detta så missade jag att göra ett Halloween inslag som nästintill var förberett.
Bästa 5 åringen fyllde år och tanterna var inkallade för att hjälpa till på monsterkalaset.
Dra mig baklänges vilket bra kalas det blev!
Jag får väl helt enkelt spara det till nästa år, men ni ska få en liten tjuvtitt från kalaset.

Ingen blondin men väl en kniv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar