söndag 8 december 2013

Pepparkakshus från ikea.

 

Som vuxen har jag aldrig gjort ett pepparkakshus förän i veckan som gick. 
Med en limpistol, kristyr, godis, tålamod och en aldelles utmärkt beskrivning från ikea så fick jag ihop det.
Är mycket stolt över mitt lilla mästerverk.
Det är nog bara på ikea som man får en bruksanvisning med byggsatsen.
Torr humor som jag har så tyckte jag att det var hysteriskt kul och att gubben som ger instruktioner har tomteluva på sig var toppen över i:et.

 

Hur huset blev?? Trumvirvel tack: Tada!!!! Peppparkakshus alá Ullis!

 
 Vilken vecka det har varit och vilken helg det har varit. Julfest med jobbet på fredag och femrätters avsmakningsmeny med tjejerna igår och så lite dans på det. Jo jag tackar!
Men en sak är då säker min kropp klarar inte två sena kvällar/nätter på rad. 
Så nu ligger jag här i soffan med en kopp te och tar igen mig inför den händelsrika veckan som kommer. 
En av rätterna vi åt var kastanjer, något jag aldrig ätit tidigare. 
Hur jag har kunnat missa dem är helt osanolikt för det är ju hur gott som helst och enkelt att göra.
Kommer helt klart vara uppe på menyn igen.
Men varför ska man ha salt i botten?

Kvällens meny:
- Kastanjer med smör och salt
- Pilgrimsmussla med asiatiska smaker
- Salmalax med chili sallad
- Baconlindad kyckling med dijon senap
- Saffransglass med björnbärskompott

MUMS!!!

 

Eftersom det var tjejkväll så sov vi över hos Martina och åt en mysig frulle för att sedan shopa lite julklappar. Det gick sådär för mig, men om jag var fin i håret!
Så himla fin fläta. Tänk om man kunde göra en sån själv.
 
 

Nu säger jag tack och godnatt!
Imorn blir det silledill på bloggen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar