fredag 3 januari 2014

Nyår med rödvinssås och inbakad glass

 Gott nytt år!
Från att ha varirt en yr höna innan jul så ha jag sedan juldagen varit en riktigt slö soffpotatis med tre undantag. Men snart är ledigheten över och tillbaka till verkligheten vilket ska bli riktigt skönt. I och med min soffpotatishet har bloggen blivit lidande och i ärlighetens namn så har jag inte lagat mat en enda gång tror jag, det har varit julmat, mat hos vänner och äta ur frysen som har stått på schemat. Inte direkt mycket att blogga om. Men i och med min utmaning som jag startar på allvar nästa vecka så kommer det bli mer matlagning, det kommer komma ett eget inlägg om det på bloggen senare.

På nyår så var jag hemma hos min vän Martina med hennes familj och några andra kompisar och vilken mat vi åt - mums! Vi passade även på att hålla grannarna vakna med vacker sjönsång till klockan var tre på morgonen :) Men det är ju bara nyår en gång per år.
Vad åt vi då denna kväll? Jo vi började med drinkar och stöldgods (barnens mat var försvinnande god en pankaka slank allt ner) ovan ser ni en misslyckad bellini.

Till förätt åt vi chilligratinerad hummer med bubbel att dricka.
Till middag åt vi oxfile med inbakad potatis och den godaste rödvinssåsen på mycket mycket länge. Min favo hitills har fått konkurans. Receptet kommer från senaste nummret av buffé och ni kan hitta det HÄR.
Till efterätt år vi inbakad glass även kallad glass au four eller något sånt. Mycket mycket underskattad efterätt. Glassen var en helt underbar blåbärsglass och receptet kom också från senaste nummret av Buffé och det hittar ni HÄR.

Bilderna från kvällens mat blev verkligen dåliga men man tager vad man haver, själv fastnade jag bara på bild när jag kom ut från toan lagom förvånad att kameran tog bild på mig där ha ha ha.
Nu ska jag återgå till att vara en soffpotatis  med en kopp te och ett stort glas vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar